Alla inlägg den 4 november 2013

Av emogal - 4 november 2013 23:38

Varför måste livet vara så svårt? Jag ligger i min säng och gråter och har väldigt dåliga tankar nu kan jag säga. Kommer nog inte somna på ett bra tag så ni kan förvänta er mer bloggning

Av emogal - 4 november 2013 22:36

Wow säger jag bara. Tyckte det var en liten dålig fråga som jag fick av en viss person. Jag har en fråga till alla bloggläsare här. Tycker ni att det är fel om jag är emo?? Svara gärna på frågan i kommentarerna.

Tänkte gå och lägga mig nu så godnatt och hoppas att ni har det bra och att ni gillade kapitlet. Ha det bra så hörs vi imorgon

Av emogal - 4 november 2013 21:21

Jag gick hem till mitt hus (pappas hus) och gjorde mig beredd för en utskällning. När jag kom hem stog pappa ute på altanen och han såg inte glad ut. Han gick fram till mig och skrek "VA FAN HAR DU VARIT!?" Och jag kollade nervöst på honom och sa "i parken..." och han kollade på mig "du har rökt marijuana eller hur?". Jag kollade upp på han och nickade också tog pappa tag i min arm och släpade in mig i huset. Han höjde sin hand och var på väg att slå till mig när min mobil ringde så jag svarade.
-Det är Anton här, vem pratar jag med?, sa jag.
-Hej Anton, det är Jane, sa Jane.
-Ville du något särskilt Jane? Jag är lite upptagen, sa jag.
-Ja... Kan jag komma förbi dig om ungefär en timme?, sa Jane.
-Sure! Då syns vi då, sa jag.
-Okej, hejdå Anton, sa Jane.
-Hejdå Jane, sa jag och la på.
Pappa kollade på mig och jag la undan mobilen och pappa slog till mig på magen. Jag hostade upp blod och kollade försiktigt upp på min pappa och då slog han mig över kinden så att det började blöda lätt från den och jag ramlade ihop på golvet och hostade upp mer blod och det vart svart för mina ögon. Ungefär en timme senare vaknade jag och gick upp till badrummet och tvättade bort blodet. Jag hann precis bli klar när det ringde på dörren så jag sprang ner och öppnade och där stog Jane. Hon kollade nervöst på mig.
-Vad är det Jane?, frågade jag.
-D-din kind Anton..., sa Jane.
Jag kände på min kind och kände att det var blod där så jag förklarade vad som hade hänt och sa att hon kunde komma in och vi gick in på mitt rum.
-Fint rum du har..., sa Jane och log mot mig.
-Tack, sa jag och tog upp en cigarett.
-Röker du?, frågade Jane.
-Mm.. Det gör jag. Stör det dig om jag gör det här inne?, frågade jag.
-Nä det gör du inte, sa Jane.
Jag tände cigaretten och andades in röken och log samtidigt som Jane satt och kollade på mig så jag vände mig mot henne.
-Så..., sa jag och kollade på Jane.
-Hmm?, sa Jane och kollade på mig.
Jag blåste ut röken genom munnen och andades in ny rök.
-Vaddå?, frågade jag och kollade på Jane.
-Har du ont?, Frågade Jane.
-Vart då?, Sa jag och log lite.
Jane drog upp tröjan som jag hade på mig och när hon såg såret som jag hade på magen kollade hon på mig.
-På din mage..., sa Jane.
-Åh... Kanske lite, sa jag och kollade på henne.
Plötsligt kom min pappa in i mitt rum så jag släckte cigaretten och drog nr tröjan.
-Hej jag är Mr. Hale, sa min pappa.
-Hej Mr. Hale, jag är en kompis till din son och mitt namn är Jane Foster, sa Jane.
-Mrs. Foster jag beklagar verkligen men du måste tyvärr gå nu, sa pappa.
Jane ställde sig upp och gick till ytterdörren och jag hängde efter henne.
-Hejdå Jane, sa jag och kramade om henne.
-Hejdå Anton, sa hon och kramade mig tillbaks innan hon gick iväg.

Okej så här är Kapitel 2 av "Bara dom starka överlever". Hoppad ni gillar den. Jag ska snart gå och sova fast först ska jag spela lite howrse. Ha det bra. Bloggar ett inlägg till när jag ska gå och lägga mig //emogal

Av emogal - 4 november 2013 16:42

Hej allihopa! Jag kom hem för ungefär en timme sedan och nu håller jag på och skriver för fullt på "Bara dom starka överlever". Hoppas ni kommer gilla kapitel 2 av boken. Bloggar mer igen senare under dagen/kvällen när jag är klar och sånt. Ska även försöka rita denna bild (kommer längre ner). Ha det bra så syns vi senare

Av emogal - 4 november 2013 15:10

Just nu håller jag på och skriver "Bara dom starka överlever". Kapitel 2 är snart klar kan jag meddela. Det kommer upp någon gång ikväll.

Jag slutade skolan nyss och nu står man och väntar på bussen som kommer 15:15. Uppdaterar igen när jag kommer hem runt halv 4. Ha det bra så syns vi snart. Tror jag håller på att gå in i en depression nu. Har väldigt dåliga tankar och sånt.

Av emogal - 4 november 2013 07:47

Godmorgon allihopa. Hoppas att ni inte fick mardrömmar från min historia. Just nu sitter jag på skolan och väntar på att den ska börja. Vill verkligen vara hemma nu och sova. Det skulle vara väldigt skönt att sova nu. Ska försöka att skriva lite på "Bara dom starka överlever" medans jag väntar och förhoppningsvis blir den klar idag och då kommer jag lägga upp den här. Ha det bra så syns vi snart. Kram <3. Min högsta önskan just nu är att vara smal och för tillfället väger jag 50,3 kg. Vill åtminstone vägs 40 kg. Ha det bra. Hejdå

Av emogal - 4 november 2013 00:01

Hoppad att det tidigare inlägget inte skrämde er. Tänkte göra ett litet vill ha inlägg nu.

Vill ha nr 1: Det som jag vill ha nr 1 är IPhone 5S i färgen guld (bild kommer)
Vill ha nr 2: Det som jag vill ha nr 2 är IPhone 5S i färgen vit
Vill ha nr 3: Det som jag vill ha nr 3 är IPhone 5S i färgen silver (bild kommer)

Jag tänkte även ta och säga godnatt nu eftersom kl är 00:00 och jag har skola imorgon så godnatt och sov gott. Hoppas ni har haft en bra dag och kram <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej och tack för att du kikar in här! Den som driver denna blogg är en 14 årig tjej som kan betraktas som Emo. Jag gillar att skriva böcker och sagor och det är det mesta den här bloggen kommer handla om men även om mig själv (inte lika mycket som böckern

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni att det är fel att vara emo?
 Ja
 Nej
 Kanske
 Vet inte vad emo är

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards